Powered By Blogger

torsdag 20 maj 2010

Sanjas Sotning..

steg 1.  Man börjar med att ta massa löspuder under ögonen ( man behöver inte göra detta, man kan likagärna hålla papper under ögonen för att undvika "den pudriga ytan")
Sedan sätter man en linje med eyeliner, en kolsvart färg.
steg 2. Sedan tar man kolsvart ögonskugga, jag använder mig utav våran vi har här på salongen som är en lösögonskugga ifrån Peggy Sagé, jag personligen gillar mest lösa ögonskuggor när man skall göra sotade ögon.
Som ni ser på bilden har jag bara gjort ena ögat för att ni ska se skillnaden på ett sminkat & osminkat.
När man fyllt hela ögat med svart ögonskugga, kollar man rakt fram som jag gör på bilden & fyller i det som fattas eller är ojämnt över & runt ögonen. Det är viktigt att det är jämt på begge ögonen!

Steg 3. Efter man sminkat klart båda ögonen, så tar man lite svart ögonskugga i kanterna på ögonen & sedan drar med en svart kolpenna under ögonen & sedan suddar jätte mycket. Man tar även kolpenna inne i ögonen, både uppe & nere, det är viktigt att man tar uppe oxå, för att få den rätta effekten utav en sotning.

steg 4. Sedan tar man en roughe vid ögongloben på den svart ögonskuggan för att jämna ut, så det inte blir en sådan skarp kant på ögat. När du gjort det tar du om du vill en highlighter för att få en extra party effekt på sotningen, men det är inget måste. Jag hade det, för att jag kände mig på så bra humör :)

Jag avslutade med mitt favorit Läppglans ifrån Peggy Sagé,
ett riktigt fint sommarläppglans & det heter Shiny Lady ifrån Peggy Sagé.




Så här blev resultatet,
vad tycker ni?
Jag är supernöjd,

alla produkter jag använt finns att köpa hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar