Powered By Blogger

måndag 5 juli 2010

Extreme Makeup... & Festfrisyr...


Här har jag och Petra gjort en extreme makeup på mig.
Vi har använt oss utav mycket glitter, för att kunna få denna effekten så måste man använda sig utav "kroppslim" och sedan dutta på glitter på de partierna man vill ha glittrigt.
Bortsett ifrån glittret har vi använt oss utav Blå ögonskugga och "bas sminket" vi bloggat om i andra inlägg.
Allt smink vi sminkar oss med kommer ifrån Peggy Sagé som oxå finns att köpa hos oss.

För att få den frisyren jag har, behöver man minst 15-20 hårnålar och löshår.

Man sätter i löshåret ( jag har clips..)
Man lämnar kvar mycket utav under håret  & sedan sätter upp resten utav håret i en slarvig hårbulle.
Efter det drar man slingor runt bullen och fester med hårnålar så osynligt som bara går.
Som ni ser på bilderna har jag dragit slingorna på massa olika sätt,
Detta är en väldigt enkel men snygg uppsättning man kan göra själv, som vi rekommenderar er att göra när ni skall vara extra fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar