Powered By Blogger

måndag 12 juli 2010

Tips & inspo från Emelie



Jag kände mig mer inspirerad än vanligt utav detta underbara militärmode som erövrar modevärlden nu.
Ett stort oversize linne med en liten top under passade perfekt. På underkroppen tog jag på mig ett par svarta jeansleggins med skinndetaljer. Lite varmt för denna hetta men det vart så snyggt tillsammans så jag offrade mig för idag :). Jag valde därefter att sminka mig med gröna och bruna nyanser. Jag la en ljusgrön ögonskugga längst in på locket och arbetade sedan utåt med en mörkare grön. För att sedan uppnå ett "djup"
 i blicken la jag en mörkbrun ögonskugga längst ut på ögats lock och i globen. Jag suddade sedan upp emot ögonbrynet för att inte få några tydliga linjer.

Linnet - bikbok 250;-
Top - bikbok 99;-
jeansleggins (som inte syns på bild) - åhléns 299;-



TIPS!
Highligher är roligt att leka med framför spegeln. 3 stycken ställen där jag alltid applicerar highlightern är precis vad bågen under ögonbrynet ( för att förlänga ansiktets form ), på näsan ( för att förminska näsans form ) & på kindbenen ( för att markera dem ).

Kram Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar